Zuzanna Janin zajmuje się tematyką miejsca, pamięci i czasu oraz problemem wykluczenia i nieobecności. Tworzy rzeźby, instalacje wideo i fotograficzne, oraz działania performatywne. Głównym motywem jej prac jest konceptualne podejście do wizualizacji procesów, zmian, porównań, ciągłości, tego co “pomiędzy”. Artystka transformuje odnalezione w pamięci fragmenty pamięci prywatnej akcentując głębokie przeżycie własne i uniwersalizuje je zderzając z pamięcią zbiorową i obrazami powszechnej historii, współczesnymi problemami społecznymi i politycznymi. Jest autorką procesualnych rzeźb z drutu i waty cukrowej Słodka Dziewczyna, Słodki chłopak, Virtual Sex, instalacji rzeźbiarsko-fotograficznej Idź za mną. Zmień mnie. Już czas, 1995-97 oraz słynnej video instalacji WALKA, 2001, w której walczy na ringu z zawodowym bokserem. Jest autorką wielu rzeźb, instalacji i wideo instalacji, m..in.: rzeźby SHAME (smoła i pierze), 2016, a także serii rzeźb z żywicy epoksydowej Rzeźby Antropocenu z 2014-2020, w tym Dom przekształcony w bryły geometryczne z 2016-2018, a także projektu fotograficzno-rzeźbiarskiegona Facebooku i online: Z serii Rzeżby Domowe (rzeźbydomowe.blogspot.com). Artystka brała udział m.in. w 3 Biennale w Istambule (1992), 9 Biennale w Sydney (1993), Sonsbeek’93 (1993), 1 Biennale w Liverpool (1998), FOKUS Łódź Biennale (2010), a takzże w 54 Biennale Sztuki w Wenecji w prezentacji Rumunii (2011). Współpracuje z galerią lokal_30 w Warszawie od 2005