Abelard
Barbara Bigosińska
- c2016
- bThe Hague
- hFonty
. . .
Mapy wszelkiego rodzaju są złożonymi i wielowarstwowymi źródłami informacji. Nie są one czytane w sposób ciągły jak książki, ale używają czcionki w zupełnie inny sposób. Do tego właśnie służy Mala Barbary Bigosińskiej. Dzięki szerokiej gamie 32 stylów w trzech różnych szerokościach, seria ta umożliwia wyraźne opisanie, rozróżnianie i strukturyzowanie informacji. W tym przypadku Mala nie podąża za żadnym konkretnym istniejącym stylem. Można ją opisać jako osobliwy krój o nowoczesnych proporcjach i modelach z odrobiną „stylistyki maszynopisu”. Podstawowe style Mala o normalnej szerokości są dostosowane do składu tekstów w szerokiej gamie rozmiarów i długości - od nagłówków, przez treść, po etykiety lub przypisy. Z drugiej strony style Condensed i Extended są przeznaczone do ekstremalnych sytuacji, w których trzeba pracować z dużą lub bardzo małą przestrzenią, na przykład kompaktowych tytułów, lub rozległej, żywiołowej typografii wyświetlacza. Wszystkie style obejmują dwa zestawy ozdobnych wielkich liter w celu uzyskania bardziej ozdobnych układów oraz wiele funkcji OpenType, takich jak kapitaliki, rozszerzony zestaw ligatur, ozdoby, strzałki, różne zestawy cyfr, ułamków i liczb porządkowych - wszystko w rozszerzonym zestawie znaków łacińskich. Projekt Mala rozpoczął się na kursie Type and Media w KABK w Hadze w 2013 roku; rozwój trwał do 2016 roku.
Liczba odmian: 32