. . .

Od kilku lat myślałem nad projektem rodziny pism, która z jednej strony eksploruje modernistyczną estetykę, którą znamy np. z projektu Alfabetu „a.r.” Władysława Strzemińskiego, a z drugiej do multiksryptowej przedwojennej Warszawy. Tak narodziła się idea stworzenia kroju Polin. Po badaniach na temat geometrycznych wariantów cyrylicy bardzo mocno zainspirowałem się tekstem "Towards an open layout: A letter to Volodya Yefimov". Zaciekawiło mnie to, że okrągłe formy, które znamy głównie z cyrylicy bułgarskiej, mogą być implementowane w klasycznej, nie zaburzając procesu czytania. Równolegle podczas pracy nad portalem Typoteka.pl zafascynował mnie krój hebrajski krój Jaffa, wydany przez odlewnię Idźkowski i Sk-a, który w niektórych momentach wygląda jak shebraizowanu odpowiednik Alfabetu „a.r.”. Do projektu dołączył Ben Nathan z Izraela, który odpowiadał za skrypt swój ojczysty skrypt w projekcie – a idea stworzenia multiscriptowej rodziny poszerzyła się o Grekę oraz Wietnamski. Dzięki temu Polin Sans to historyczna podróż przez zakamarki polskiego modernizmu, który tworzyły osoby o najróżniejszym tle kulturowym. Rodzina Polin Sans została zaprojektowana przez Mateusza Machalskiego oraz Bena Nathana przy wsparciu Michała Gorczycy oraz Małgorzaty Bartosik.  

Styles: 10


Other typefaces of this designer: