Łukasz Dziedzic (ur. 1967) — typograf i projektant graficzny. Samouk. Mieszka i pracuje w Warszawie. Po okresie zawodowego błąkania się (akustyk i czasem aktor w teatrzyku dziecięcym, pomocnik cieśli przy odbudowie XIII-wiecznych kościołów, wokalista i basista kapeli Duński Jazz, magazynier w Telewizji Polskiej, programista w Urzędzie Patentowym) i 44 dniach spędzonych w wojsku, w 1992 roku rozpoczął pracę w dziale graficznym Gazety Wyborczej, by po siedmiu latach zostać jej dyrektorem artystycznym i odejść z tej posady po trzech miesiącach. Kilka kolejnych lat spędził w różnych warszawskich wydawnictwach prasowych — najdłużej w Axel Springer Polska. W tym okresie zaprojektował lub współprojektował makiety gazet i czasopism, m.in. Forbes, Fakt czy Komputer Świat. Podczas pracy w Wyborczej zaprojektował swój pierwszy krój pisma, w kolejnych latach powstawały następne. Od 2009 roku prowadzi własne studio tyPoland, w którym projektuje kroje pism a także logotypy i identyfikacje graficzne. Stworzył kroje korporacyjne, m.in. dla empik i Getin Bank, logotyp Reserved, a także rodziny fontów dla biblioteki FontShop International: FF Clan, FF Good, FF Mach, FF Pitu oraz FF More. W 2010 roku zaprojektował darmową rodzinę krojów Lato, która jest dostępna bezpłatnie na licencji SIL Open Font License. W latach 2013–2014 Lato zostało znacznie rozbudowane i dziś obejmuje ponad 3000 glifów w dziewięciu odmianach grubości, wraz z kursywami. Jego pism używały i używają m.in. United Airlines, rząd Szkocji, HRS, Uber, U.S. Transportation Security Administration, The Independent, Associated Press, GQ India, OK!, PAGE, MacWelt, a także Przyjaciółka i Gość Niedzielny. Według Google Fonts, Według serwisu Google Fonts, Lato jest używane na ponad 11 milionach witryn internetowych i jest najpopularniejszym stworzonym przez niezależny zespół krojem pisma na świecie.