Typograf, projektant krojów pism, publikacji książkowych, oprawy graficznej wystaw oraz identyfikacji wizualnych. Współzałożyciel studia projektowego Fontarte, działającego na pograniczu sztuk wizualnych i projektowania graficznego. Profesor na Wydziale Wzornictwa Warszawskiej ASP, gdzie prowadzi Pracownię Projektowania i Typografii. W 2004 obronił na Politechnice Warszawskiej pracę doktorską poświęconą czytelności krojów pism na mapach. W 2013 roku uzyskał habilitację na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie, której tematem były związki liternictwa i typografii przestrzeni miejskiej z warsztatem współczesnego projektanta. W 2015 roku Artur ukończył studia podyplomowe Expert class Type design (EcTd) w Plantin Institute for Typography w Antwerpii. Jest autorem książki Typespotting. Warszawa (2010) poświęconej liternictwu i typografii Warszawy. Współautor monografii Henryk Berlewi, poświęconej pionierowi typografii funkcjonalnej (2009) oraz esejów, m.in. w monografiach VeryGraphic. Polish Designers of the 20th Century (2015) i Piękni XX-wieczni. Polscy projektanci graficy(2017). Kurator (wspólnie z Magdaleną Frankowską) szeregu wystaw projektowania graficznego: „Eye on Poland” w Szanghaju, Nanjing i Bejing (2010) oraz Tokio, Seul, New Delhi, Mumbai, Setouchi i Daegu (2015-16) oraz w São Paulo (2017); Enfant terrible. La nouvelle affiche polonaise w Brukseli (2013) i „CARTEL PL” w La Paz i Santa Cruz w Boliwii (2013-14). Należy do międzynarodowego stowarzyszenia typograficznego ATypI (delegat krajowy), Type Directors Club (TDC) oraz Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU).